zondag 3 februari 2013

muziek 1

Ik ben een muzikantje en ik kom uit Molenbeek...

We zijn ons volop aan het voorbereiden voor ons concert op vrijdag 8 februari. Alle mama's en papa's zijn van harte welkom!

We experimenteerden eerst wat op verschillende instrumenten.



Van terracottapotjes maakten we onze eigen trommels.



We versierden ook een djembé op papier. 


Rarara, wat zit er onder het doek?



We speelden een muziek-memory.

Van een grote houten plank maakten we een partituur. De dirigent moest alles in goede banen leiden. 




Waar komt het geluid vandaan? Met een blinddoek op stapten we naar de geluidsbron. 


We werken rond het verhaal 'maanlicht', over kikkers en muizen die muziek maken. We gaan het verhaal op onze eigen manier spelen tijdens ons concert. Een deel van de klas zal dan kikker zijn en de andere kinderen zijn de muizen.
 Hiervoor maakten we kikker- en muizenmaskers.



We speelden een wiskundig muziekspel met dobbelstenen.

Een vertel-positiespel met instrumenten.


Vrijdag kregen we bezoek van het tweede leerjaar. We luisterden naar een pianoconcert van Japjap...

Ook de meester speelde bekende liedjes op de piano 

en we zongen met veel enthousiasme mee.

Dansen op muziek.

1 opmerking:

  1. Superleuke ideeën! Zelf ga ik dit thema ook uitwerken met mijn kleuters uit de 3e kleuterklas, maar ik zit een beetje vast met mijn weekschema. Zou ik misschien eens een kijkje mogen nemen in jouw weekschema van dit thema? Je zou mij er heel erg verder kunnen helpen. Mijn e-mailadres is: r0464463@student.thomasmore.be, mocht je het willen doorsturen ;-) alvast bedankt voor je antwoord, groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen